Dlaczego nie warto romansować w pracy?

Z obserwacji i najprostszych zasad matematyki wyraźnie wynika, że w pracy spędzamy ok. 1/3 całego naszego życia. Skoro tyle czasu pracujemy, mnóstwo czasu spędzamy wówczas z innymi współpracownikami. W związku z tym zdarza się, że ktoś komuś wpadnie w oko nagle i niespodziewanie. Nie zawsze kończy się to jednak dobrze i zakończeniem typu „żyli długo i szczęśliwe”.

Niesmak i kłamstwa
Romans ciężko ukryć przed innymi. Zawsze ktoś się dowie, powtórzy to innym, mimo że staramy się ze wszystkich sił, aby nikt się nie dowiedział. Nie chodzi nawet o biurowe plotki, ale też np. o to, że niektórzy mogą powiedzieć o romansie partnerom uwikłanych w romans. Zwykle, dlatego, że przemilczenie uważają za oszustwo i kłamstwo. Nawet jeśli zachowają tę informację tylko i wyłącznie dla siebie, to mogą po prostu źle się czuć z tym – jakby sami kogoś zdradzili.

Atmosfera
Z kolei, jeśli nie mamy nikogo oprócz osoby, z którą romansujemy, to i tak mogą zacząć się inne problemy. Chodzi oczywiście o zazdrość i nieskończone plotki czy niemiłe żarty ze strony współpracowników. Co więcej, romans może przeszkadzać w wykonywaniu obowiązków, bo np. będziemy za bardzo zajęci sobą nawzajem: para, znajomi i pracodawca. Wszyscy, zamiast skupić się na pracy, będą zajęci tylko romansem. Para będzie zajęta sobą, współpracownicy plotkowaniem na ich temat, a pracodawca może być zdenerwowany, bo nikt nie pracuje, tak jak powinien. Wtedy też trzeba umieć sobie z poirytowanym szefem radzić, a o tym jak można poczytać na pracuj.pl.
Jeszcze gorzej jest, gdy to pracodawca nawiązuje romans z którymś ze swoich podwładnych. Reszta może czuć, że będzie traktowana niesprawiedliwie oraz że kolega czy koleżanka uwikłana w taką sytuację z szefem, będzie lepiej traktowana, bo zwierzchnik będzie przymykał oko na jej błędy.

Zwolenia
Gdy przełożony odkryje romans podopiecznego i przede wszystkim stwierdzi, że przeszkadza on w codziennych obowiązkach, mogą rozpocząć się problemy. W momencie, gdy stwierdzi, że spadła efektywność, obowiązki nie są dobrze wykonywane – może kogoś zwolnić, bo niepotrzebny mu taki pracownik.

Zerwanie
Wiele związków zawieranych w pracy kończy się zerwaniem, a później obie osoby muszą dalej ze sobą przebywać. Jest to początek dalszych kłopotów. Niektórzy mogą przekonywać resztę zespołu, aby nie tolerowali i nie lubili tej drugiej osoby. Zdarza się też, że na złość będą upokarzać, wtrącać się w jej życie zawodowe i prywatne. To z pewnością nie sprzyja budowaniu pozytywnej atmosfery w pracy.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY
 

Kołobrzeżanka dziś w Mam Talent!
Fani programu Mam Talent dzisiejszego odcinka nie mogą ominąć. Już wieczorem  na antenie TVN swoje umiejętności zaprezentuje kołobrzeżanka. Lusesita Farrell, a właściwie Monika...
Kołobrzeska Orkiestra Kameralna na Bałtyku i w Sztokholmie
Kołobrzeska Orkiestra Kameralna zagra w kościele świętego Jana w Sztokholmie. Jest to efekt sukcesu programu w Bazylice Mniejszej w Kołobrzegu. I Koncert fortepianowy Chopina zabrzmiał pod...
Awaria na Wylotowej - droga zamknięta
Kierowcy poruszający się w zachodniej części miasta muszą zmagać się z utrudnieniami w okolicach ulicy Wylotowej. Obecnie trwa tam duża inwestycja drogowa. Wykonawca poinformował, że z...

Komentarze