Dla kogo jest lokalne pozycjonowanie stron?

Firmy, które działają w skali miasta, powiatu, dzielnicy czy osiedla, powinny inwestować przede wszystkim w te działania marketingowe, które pomagają pozyskiwać klientów realnie zainteresowanych ich ofertą. Będą to głównie mieszkańcy danych obszarów, ale także osoby, które odwiedzają określony region i chcą skorzystać z konkretnych usług. Z tego powodu strategię, która w przypadku takich marek sprawdza się najlepiej, stanowi lokalne pozycjonowanie stron www. Sprawdź, na czym polega, jakie korzyści daje i do kogo adresowane jest local SEO.

Na czym polega pozycjonowanie lokalne?

Mianem lokalnego pozycjonowania stron określa się działania mające na celu osiągnięcie przez witrynę internetową jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania na frazy związane z konkretną lokalizacją. Mowa tu o zapytaniach takich jak np.: „fryzjer Wrocław”, „mechanik samochodowy Poznań” czy „serwis komputerowy Warszawa-Ursynów”. Lokalne pozycjonowanie coraz bardziej wiąże się z geolokalizacją, co wynika z popularności przeglądania sieci na urządzeniach mobilnych oraz powiązaniem wyników wyszukiwania z mapami Google. Dzięki temu, będąc we Wrocławiu i poszukując tu salonu fryzjerskiego, po wpisaniu samego słowa „fryzjer” otrzymamy identyczne wyniki wyszukiwania jak po wpisaniu frazy „fryzjer Wrocław”.

Kto powinien korzystać z lokalnego pozycjonowania stron?

Local SEO to strategia dedykowana przede wszystkim tym przedsiębiorcom, którzy oferują swoje usługi „offline” na określonym obszarze. Takie pozycjonowanie stron sprawdzi się w przypadku m.in.:

- kawiarni i restauracji,

- gabinetów lekarskich,

- warsztatów oraz myjni samochodowych,

- sklepów stacjonarnych,

- salonów kosmetycznych,

- punktów naprawczych oraz serwisowych,

- kancelarii prawnych, biur rachunkowych,

a także wielu innych działalności gospodarczych ukierunkowanych na lokalnego odbiorcę.

Korzyści z pozycjonowania lokalnego

Podstawową przewagą, jaką z punktu widzenia małych firm ma lokalne pozycjonowanie stron internetowych nad pozycjonowaniem szerokim, jest możliwość dotarcia do tych klientów, na których miejscowym przedsiębiorcom zależy najbardziej. Właściciel sklepu w Gdańsku nie będzie zainteresowany odwiedzinami jego strony internetowej przez użytkowników z Zabrza czy Białegostoku, dlatego powinien postawić na lokalne SEO, ograniczające zbędny ruch z innych obszarów na rzecz działań skupionych na pozyskiwaniu miejscowych odbiorców. Warto również dodać, że pozycjonowanie lokalne pozwala cieszyć się pierwszymi efektami nawet po kilku tygodniach ze względu na dużo mniejszą konkurencyjność, a co za tym idzie – także na niższy koszt kampanii.

Obecnie nie bez znaczenia jest również wykorzystanie działań SEO do osiągnięcia przewagi nad konkurencją na lokalnym rynku oraz budowania silnej marki w świadomości odbiorców. Wysoka pozycja domeny w lokalnych wynikach wyszukiwania sprzyja osiąganiu tego rodzaju korzyści, jednocześnie stanowiąc istotny element budowania trwałych relacji biznesowych.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl.

 

artykuł sponsorowany 

Radni PiS: urząd to nie miejsce na takie protesty
Radni Prawa i Sprawiedliwości odnieśli się do dzisiejszego wpisu na Facebooku prezydent Anny Mieczkowskiej. Prezydent Kołobrzegu napisała: - Moi współpracownicy otrzymali ode mnie taką...
Na cmentarzu nieco większy ruch, ale tłumów nie ma [wideo]
Odwiedziliśmy dziś kołobrzeski cmentarz komunalny. W godzinach popołudniowo-wieczornych tłumów nie było, lecz dało się zaobserwować ludzi czyszczących groby, chodzących z kwiatami,...
Seryjny złodziej zatrzymany
Osiem zarzutów usłyszał 27-letni mieszkaniec Kołobrzegu, który na swoim koncie ma włamania i kradzieże. Wpadł on po tym, jak funkcjonariusze kołobrzeskiej komendy zostali powiadomieni o...

Komentarze