Nowa wizytówka miasta? Inwestor planuje kołobrzeską „Mewę” za 40 milionów złotych

„Mewa Kołobrzeg” to propozycja nowej atrakcji turystycznej w naszym mieście. Ma to być gigantyczny taras widokowy wzorowany na pomyśle zrealizowanym w Niemczech.

Z propozycją nowej atrakcji zwrócił się do miasta inwestor, który chciałby nad morzem stworzyć przestrzenną konstrukcję spacerową w kształcie ogromnej mewy zwróconej w stronę morza z szeroko rozpostartymi skrzydłami. Projekt otrzymał roboczą nazwę „Mewa Kołobrzeg” i w założeniu ma być tarasem widokowym znanym na całym wybrzeżu.

Dziś, podczas otwartego spotkania w Regionalnym Centrum Kultury inwestor (NC Inwestycje Sp. z o.o. z Bolesławca), jak i wykonawca przekazali słuchaczom szczegółowe założenia nowej kołobrzeskiej atrakcji.

Inwestor przewiduje budowę tarasu widokowego w Parku Fredry. Ma być usytuowany na wysokości 31,5 metra licząc od ziemi do szklanej podłogi tarasu widokowego. Atrakcja ma być umiejscowiona w koronach drzew parku. Na dole znajdzie się miejsce na kawiarnię czy sklep z pamiątkami. Dla najmłodszych przewidziano zjeżdżalnię z góry tarasu. Według szacunków, taras widokowy ma odwiedzić 250 000  osób rocznie.

Zapewnia, że projekt został przygotowany w oparciu o kilkunastomiesięczne prace koncepcyjne. – Podobne konstrukcje funkcjonują w Czechach, Niemczech i Hiszpanii. Przyciągają setki tysięcy turystów rocznie, wzmacniają lokalne gospodarki i stają się symbolami regionów. Kołobrzeg ma szansę jako pierwszy nadmorski kurort w Polsce zyskać taką atrakcję, co wyróżni miasto w rankingu turystyki krajowej i międzynarodowej – zakłada inwestor. – Do opracowania koncepcji „Mewy Kołobrzeg” zaprosiliśmy najlepszych projektantów z Czech – firmę TAROS NOVA a.s., autorów wielu realizacji typu Sky Walk.

Wartość inwestycji to 40 mln zł. Przy swoich założeniach, koniec budowy przewidziany jest na rok 2027. Dzięki podatkom i czynszowi z dzierżawy, miasto na otrzymać blisko milion rocznie.

Dodatkowo, pomysłodawcy zapewniają o miejscu pracy dla kilkudziesięciu osób na całorocznych stanowiskach w obsłudze, gastronomii i kulturze. Głównym atutem, według inwestorów, ma być zwiększenie atrakcyjności miasta poza sezonem.

W planie jest również rewitalizacja przestrzeni parku np. na odcinku Mewa-amfiteatr. – „Mewa Kołobrzeg” to nie tylko turystyka – to także inwestycja w kulturę i życie społeczne. Planujemy całoroczne wydarzenia kulturalne, koncerty, warsztaty i spotkania. Promocję lokalnych artystów i produktów regionalnych.

Po spotkaniu przedstawiciele miasta oraz radni udali się na wizytę studyjną na Rugię. To właśnie inwestycją zrealizowaną w Niemczech inspirowana jest wizja nowej atrakcji w Kołobrzegu. Chodzi o 40-metrową wieżę widokową Adlerhorst, która stoi w kompleksie Naturerbe Zentrum Rügen, znaną jako „Orle Gniazdo”. Radni mają na własne oczy przekonać się na zachodnim przykładzie, jak taka atrakcja sprawdza się w praktyce i jakie ma znaczenie dla turystyki.

Czy taka inwestycja dojdzie do skutku? Wszystko w rękach radnych.

 

Komentarze