Fotografia produktowa odzieży to bardzo duża część pracy każdego fotografa e-commerce. Każdy z nas potrzebuje ubrania. Dodatkowo obserwujemy nieustanny rozwój sprzedaży on-line. Otwiera się coraz więcej nowych marek modowych, a te już istniejące rozszerzają lub całkowicie przenoszą się do świata cyfrowego. Wraz z tym rośnie zapotrzebowanie na dobrą prezentację odzieży w internecie. W tym wpisie opiszemy jak wygląda fotografia produktowa odzieży.
Gdzie wykorzystasz fotografie odzieży?
Na samym początku warto odpowiedzieć sobie na to pytanie. To od miejsca publikacji zależy to, jakiego rodzaju fotografii odzieży będziemy potrzebować.
- Sklep internetowy – tutaj to my decydujemy o wyglądzie całego sklepu oraz umieszczanych w nim zdjęć. Ważne jest również na jaki sposób prezentacji odzieży się zdecydujemy. O tym wspomnimy w kolejnym akapicie
- Portal aukcyjny – jeśli zdecydujemy się na umieszczenie oferty w znanych portalach aukcyjnych musimy przestrzegać ich zasad. Wymagają one bowiem aby fotografie odzieży były wykonane na białym, jednolitym tle.
- Katalog – tutaj również mamy największy wpływ na to jak przedstawimy nasze ubrania. Katalog może zawierać fotografie produktowe użyte w naszym e-sklepie. Jego wygląd również może nawiązywać do naszych barw firmowych co pozytywnie wpłynie na budowanie marki.
Najpopularniejsze rodzaje fotografii odzieży
To samo ubranie możemy w bardzo wielu przypadkach sfotografować na różne sposoby. Poniżej krótkie omówienie tego jakie są techniki fotografowania odzieży oraz czym się wyróżniają:
Flat lay (flatshot) czyli odzież sfotografowana na płasko
To tajemnicze słowo kryje za sobą bardzo prostą i lubianą metodę na fotografię odzieży. Flastshot to po prostu fotografia odzieży rozłożonej na płasko. Metoda ta polega na rozłożeniu ubrania, na przykład na dużym tle i sfotografowaniu go z góry, pod kątem prostym. To od nas oraz rodzaju odzieży zależy czy zdecydujemy się na idealnie gładkie rozłożenie ubrania czy też lekkie pofalowanie materiału.
Zdjęcia odzieży na niewidzialnym manekinie
Kolejna tajemnicza nazwa lecz równie ciekawy efekt. Są to bardzo popularne i efektowne fotografie odzieży. Taka fotografia odzieży przedstawia ubranie na sylwetce, której jednak nie widzimy na zdjęciu. Dowiedz się więcej o fotografii odzieży w technice niewidzialnego manekina.
Inne ciekawe sposoby na fotografię odzieży
Mniej popularne ale wcale nie gorsze może być zawieszenie ubrania na wieszaku umieszczonym na przykład na ścianie. To rozwiązanie świetnie sprawdza się w przypadku odzieży naturalnej, z wysokiej jakości materiałów. Podkreśla to charakter produktu.
Ubrania takie jak na przykład koszule męskie do garnituru, często fotografuje się złożone elegancko w kostkę. Widzimy wszystkie potrzebne detale a fotografia jest estetyczna.
Jak widzimy każdy z pewnością znajdzie ciekawy sposób na fotografię odzieży sklepu internetowego czy katalogu.
– Materiał zewnętrzny