Kolejny krok w stronę trasy rowerowej Berlin-Szczecin-Kołobrzeg

Ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji dla odcinka Popiele-Gryfice. To kolejny krok w stronę dokończenia trasy rowerowej, która ma prowadzić aż z Belina do naszego miasta. 

Trasa, tworząca pętlę między Berlinem, Szczecinem a Kołobrzegiem, przechodzi przez malownicze tereny, mając potencjał przyciągnięcia turystów z całej Europy. Posiada już większość infrastruktury, a środki z projektu pozwolą uzupełnić brakujące odcinki. Ma łączną długość 690 km w tym po stronie polskiej ponad 262 km a po stronie niemieckiej ponad 428 km. Obecnie przebieg po niemieckiej stronie wygląda następująco: Berlin – ścieżka rowerowa Berlin-Uznam do Angermünde – Uckermärkischer Radrundweg do Stolpe – ścieżka rowerowa Odra-Nysa do Staffelde – zielona granica do przejścia granicznego – następnie drogą do Szczecina. Po stronie polskiej natomiast część trasy o numerze 800 prowadzi od Pargowa przez Szczecin do Kołobrzegu. Natomiast część trasy o numerze 801 od Kołobrzegu przez Złocieniec do Siekierek. Na odcinku Pargowo – Szczecin – Stepnica trasa ma wspólny przebieg z Blue Velo.

Odcinki te wymagają jedynie oznakowania wspólnym polsko-niemieckim logo, które będzie dopiero wypracowane. Na odcinku Stepnica – Skrzydłowo k. Rymania niemal cała trasa wymaga budowy nowych odcinków. Na tym etapie zakłada się, że powinny one wykorzystywać w maksymalnym stopniu starorzecza kolejowe, które w większości zostały skomunalizowane i stanowią własność poszczególnych gmin. Pomiędzy Kołobrzegiem a Złocieńcem trasa ma wspólny tor ze Starym Kolejowym Szlakiem. Następnie łączy się z trasą Pojezierzy Zachodnich do mostu w Siekierkach.

Wartość projektu po stronie polskiej oszacowano na ponad 10 milionów złotych, z czego 8 pochodzi z programu unijnego programu Interreg. Według założeń projekt powinien być zrealizowany do końca 2026 roku.

Komentarze