Istnieje wiele różnych metod marketingowych, stale konstruując nowe. Czy wiesz, czym jest marketing szeptany? Dowiedz się, na czym polega i gdzie znajduje zastosowanie. Poznaj sekrety doświadczonych marketingowców.
Marketing szeptany – na czym polega?
Marketing szeptany (ang. buzz marketing) to technika marketingowa, która polega na budowaniu pozytywnego wizerunku marki, produktu lub usługi za pomocą przekazywania informacji o nich przez zadowolonych klientów, sympatyków marki lub osoby trzecie. Wykorzystuje siłę rekomendacji i poleceń, a także oddziaływanie społeczne, aby stworzyć pozytywne opinie o marce lub produkcie wśród potencjalnych klientów. Technika ta opiera się na przekonaniu, że ludzie częściej ufają opinii innych ludzi niż tradycyjnym formom reklamy.
Przykładowe działania związane z marketingiem szeptanym to: organizowanie eventów i akcji promocyjnych, które przyciągają uwagę mediów i opinii publicznej, wdrożenie programów poleceń i rekomendacji, a także postawienie na bezpośredni przekaz za pośrednictwem forum czy komentarzy w internecie. Jest szczególnie skuteczny w przypadku produktów lub usług, które wyróżniają się na tle konkurencji i posiadają unikalne cechy, a które są chętnie przekazywane dalej. Jednakże, ważne jest, aby działania związane z marketingiem szeptanym wyglądały na autentyczne i opierały się na rzeczywistych opinii i doświadczeniach klientów, aby nie narazić marki na negatywną opinię lub oskarżenia o wprowadzanie w błąd.
Zalety marketingu szeptanego
Marketing szeptany (ang. word-of-mouth marketing) ma wiele zalet w porównaniu do tradycyjnych metod marketingowych. Poniżej przedstawione są niektóre z głównych korzyści wynikających z wykorzystania marketingu szeptanego:
- jest uważany za jedną z najbardziej wiarygodnych form reklamy, ponieważ opiera się na rekomendacjach i opinii ludzi, którzy mają już doświadczenie z produktem lub usługą. Zwykle ludzie bardziej ufają swoim znajomym i rodzinie niż reklamom, co może przyczynić się do większej skłonności do zakupu.
- ma potencjał dotarcia do wielu osób za jednym zamachem. Jeśli ktoś podzieli się pozytywną opinią na temat danego produktu lub usługi, ta informacja może rozprzestrzenić się szybko, co prowadzi do zwiększonej świadomości o marce i większego zainteresowania nią.
Korzyści zauważalne są również od strony kosztów, trafności dopasowania do potrzeb klientów i budowania w nich poczucia lojalności. Klienci, którzy są zachęcani do dzielenia się swoimi opiniami o produkcie lub usłudze, często stają się bardziej lojalni wobec marki. Jako że ten rodzaj reklamy opiera się na bezpośredniej komunikacji między ludźmi, co oznacza, że informacje o produkcie lub usłudze są przekazywane w sposób bardziej spersonalizowany.
Dzięki temu reklama jest bardziej dopasowana do potrzeb i preferencji klientów. Udzielanie rekomendacji może być dla nich sposobem wyrażenia wdzięczności za pozytywne doświadczenia, co prowadzi do zwiększonej lojalności wobec marki.
Strategię marketingu szeptanego można sprzężyć z korzyściami płynącymi z pozycjonowania. Pozostawione przez klientów opinie i rekomendacje wzmocnią pozycjonowanie lokalne. Można poprosić zadowolonych klientów, aby zostawili pozytywne opinie na profilu biznesowym w serwisie Google My Business lub na innych portalach o recenzjach. Jak usprawnić tę strategię działania? Dowiedz się więcej na: https://fabrykamarketingu.pl/pozycjonowanie-lokalne/.
– Artykuł sponsorowany