Kołobrzeg okiem uczniów dwóch rodzimych szkół oraz ich rówieśników z niemieckiego miasta Barth – dzięki takiemu połączeniu powstawały filmy promocyjne naszego miasta.
15-osobowa grupa młodzieży z Niemiec odwiedziła Kołobrzeg, by wspólnie z uczniami z „Sienkiewicza” i „Ekonoma” wziąć udział we wspólnych warsztatach filmowych. Młodzież przez trzy dni spotykała się w Adebarze, gdzie pod okiem eksperta – Macieja Bielińskiego chłonęła teorię, dzięki której następnie samodzielnie nakręciła spoty reklamujące Kołobrzeg. – Uczniowie zobaczyli, jak takie spoty powinny wyglądać i jak zwrócić uwagę widza, by następnie wykorzystać nabytą wiedzę w praktyce – mówi Justyna Dziędziura, nauczyciel z Zespołu Szkół im. Henryka Sienkiewicza i jedna z osób koordynujących cały projekt.
– Podzieliliśmy się na mniejsze polsko-niemieckie grupy. Każda grupa musiała samodzielnie stworzyć scenariusz i nakręcić zdjęcia. My uznałyśmy, że przedstawimy historię głównej bohaterki, która do końca nie wie, gdzie jest jej dom, ten dosłowny i duchowy. Wyciąga telefon, w którym miała nagrania ze swoimi bliskimi. Ogląda najbardziej charakterystyczne miejsca w Kołobrzegu. Po obejrzeniu tych filmików już wie, że to Kołobrzeg jest jej miejscem, bo to tu przeżyła wspaniałe chwile – mówi Ola Świtoń, uczennica klasy III B kołobrzeskiego „Sienkiewicza”. Warsztaty były również okazją, by niemiecka młodzież lepiej poznała nasze miasto. – Podoba nam się, że w wielu miejscach można spotkać nie tylko ludzi starszych, ale również młodzież. Czujemy się tutaj dobrze i panuje tu podobny klimat, jak w naszym mieście – powiedziała nam 17-letnia Hanna pochodząca z Barth.
Jaki będzie efekt wspólnej pracy? Stworzone filmy muszą przejść jeszcze ostateczną obróbkę. Wówczas będzie je można zobaczyć w internecie. Cały projekt jest możliwy dzięki dofinansowania z Funduszu Małych Projektów – Program Współpracy INTERREG VI A Meklemburgia Pomorze Przednie/Brandenburgia/Polska 2021 – 2027.