Policjanci z Kołobrzegu prowadzą postępowanie w sprawie oszustwa, do którego doszło 6 czerwca 2025 roku. Nieustalony sprawca, podszywając się pod pracownika banku, doprowadził mieszkankę miasta do niekorzystnego rozporządzenia mieniem w łącznej kwocie 5600 złotych.
Jak to zrobił? Z relacji pokrzywdzonej wynika, że zadzwonił do niej mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik banku PKO BP. Twierdził, że ktoś próbował zaciągnąć na jej dane kredyt w wysokości 3000 złotych, a aby temu zapobiec, kobieta musi wykonać kilka kroków „zabezpieczających”. W rzeczywistości, polecenia oszusta miały na celu wyłudzenie od niej pieniędzy.
Sprawca przekonał pokrzywdzoną, by zalogowała się do aplikacji bankowej i zatwierdzała kolejne autoryzacje. W ten sposób doszło do przelania środków, łącznie 5600 złotych na inne konto, wskazane przez oszusta za pośrednictwem systemu BLIK.
Policja apeluje o ostrożność, żadna instytucja finansowa nie prosi klientów o wykonywanie operacji bankowych przez telefon, zwłaszcza polegających na autoryzacji przelewów. W przypadku otrzymania podejrzanego telefonu najlepiej się rozłączyć i skontaktować bezpośrednio z infolinią banku.