Meta description (w razie braku możliwości dodania tagu description, pominąć): Jakie korzyści daje pozycjonowanie w 2021 roku? Poznaj najważniejsze zalety SEO i dowiedz się, czy skuteczne pozycjonowanie stron może być tanie!
Trudno wyobrazić sobie współczesną promocję firmy z pominięciem internetu, z którego korzysta już ponad 30 milionów Polaków. W czasach, gdy sieć stała się podstawowym źródłem wiedzy oraz interakcji z markami, posiadanie strony www oraz profili w mediach społecznościowych wydają się obowiązkiem, ale to może nie wystarczyć. Warunkiem niezbędnym, by potencjalni klienci odwiedzali firmowy serwis lub sklep online jest odpowiednia widoczność w wynikach wyszukiwania. Klucz do jej osiągnięcia tkwi w skutecznym i często również tanim pozycjonowaniu stron internetowych.
Czym jest pozycjonowanie w internecie?
Poprzez tanie pozycjonowanie stron internetowych należy rozumieć szereg działań podejmowanych przez specjalistów SEO (ang. Serach Engine Optimization), w celu osiągnięcia przez daną witrynę www jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania (SERP). Taka forma promocji obejmuje m.in.:
- szczegółowy audyt,
- techniczną optymalizację serwisu,
- budowę wartościowego contentu (treści na domenę),
- link-building, czyli pozyskiwanie odnośników do promowanej domeny z innych stron w sieci.
Usługi SEO to również analityka i konsultacje, a wszystko po to, aby pozycjonowany serwis odwiedziła jak największa liczba internautów.
Co konkretnie daje pozycjonowanie firmy w Google?
Dlaczego zbudowanie odpowiedniej widoczności oraz popularności w wynikach wyszukiwania jest tak istotne? Przede wszystkim dlatego, że większość internautów odwiedza jedynie te witryny, które znajdują się na czołowych miejscach pierwszej strony wyników wyszukiwania. W Polsce podobnie jak w wielu innych krajach na świecie najpopularniejszą wyszukiwarką jest Google i to właśnie do wytycznych jej twórców, specjaliści SEO dostosowują swoje działania.
Najważniejsze powody, dla których warto zdecydować się na pozycjonowanie firmowej strony internetowej w 2021 roku to m.in.:
- wzrost liczby odwiedzin serwisu, przekładający się na wyższą popularność marki,
- docieranie do nowych odbiorców, zainteresowanych ofertą firmy,
- zwiększenie zysków ze sprzedaży na skutek rosnącego współczynnika konwersji,
- kreowanie wizerunku nowoczesnej, otwartej na nowe technologie marki,
- wzrost zaufania do firmy ze względu na jej wysoką pozycję w Google,
- możliwość osiągnięcia przewagi nad konkurencją,
- unowocześnienie i ułatwienie obsługi serwisu lub sklepu online,
- możliwość dopasowania działań do skali prowadzonego biznesu,
- łatwe mierzenie efektów oraz obliczanie zwrotu z inwestycji (ROI),
- możliwość łączenia SEO z innymi narzędziami marketingu internetowego.
Ile kosztuje pozycjonowanie w 2021?
Nie da się w sposób jednoznaczny odpowiedzieć na pytanie o koszty usług SEO, ponieważ każda kampania ma unikatowy charakter. Wiele zależy m.in. od branży i jej konkurencyjności, a także rodzaju, liczby oraz popularności słów kluczowych, stąd indywidualne wyceny każdej kampanii w agencjach. Z całą pewnością jednak, w porównaniu z reklamą Google Ads czy tradycyjnymi formami promocji w prasie, radiu czy TV pozycjonowanie stron jest tanie. Jednocześnie, umiejętnie prowadzone działania SEO pozwalają cieszyć się długotrwałymi efektami, zauważalnymi nawet przez wiele miesięcy od zakończenia kampanii.
Dla kogo jest pozycjonowanie firmowej strony?
Do niewątpliwych zalet pozycjonowania należy zaliczyć również fakt, iż ta forma promocji w sieci będzie odpowiednia dla każdego biznesu. Zarówno firmy sprzedające wyłącznie w internecie, oferujące usługi offline, jak i korzystające z modelu hybrydowego, mogą poprzez pozycjonowanie docierać do swoich potencjalnych klientów. Biorąc pod uwagę stale rosnącą liczbę internautów, warto już dziś zadbać o odpowiednią widoczność swojego serwisu w wyszukiwarce, by zyskać przewagę nad konkurencją.