Varsovia – pod taką nazwą będzie pływał nowy prom, który uzupełni flotę Polskiej Żeglugi Bałtyckiej w połowie bieżącego roku.
Jednostka wpisze się w styl nazewnictwa statków tego armatora pływających obecnie na linii Świnoujście-Ystad. Będzie swoistym uzupełnieniem promu Mazovia, który wprost nawiązuje do centralnego regionu Polski. Budowa Varsovii przebiega zgodnie z harmonogramem. Obecnie trwają ostatnie prace wykończeniowe przestrzeni pasażerskich i załogowych. Montowane są podłogi i panele sufitowe, a także wyposażane są przestrzenie sanitarne. Trwają testy oświetlenia. Zainstalowano sprzęty kuchenne, chłodnie do przechowywania jedzenia. W przestrzeniach pasażerskich instalowane są sofy, stoliki i krzesła. Prowadzone są ostatnie prace nad wyposażeniem i okablowaniem statku w kamery CCTV, system TV, sieć LAN oraz łącza internetowe. Prom w każdy rejs będzie mógł zabrać do 920 pasażerów i 60 członków załogi.
Pokłady samochodowe są malowane ostatnimi warstwami farby, a na najazdach i rampach położono nawierzchnie antypoślizgowe. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji trzy pokłady dla samochodów ciężarowych z blisko 3-kilometrową linią ładunkową, co pozwoli pomieścić około 140 ciężarówek z naczepami oraz dwa osobne pokłady dla około 200 samochodów osobowych. Z pokładu samochodowego nr 5 będzie bezpośrednie wejście do przestrzeni pasażerskich. Na mostku trwa montaż urządzeń nawigacyjnych. W maszynowni wszelkie zaplanowane podzespoły są już zainstalowane. Zakończono także konwersję silników głównych na LNG pod względem mechanicznym. Trwa montaż okablowania pod elektrykę i automatykę.
Jeszcze w styczniu przy nabrzeżu rozpoczną się testy urządzeń maszynowych, natomiast pod koniec pierwszego kwartału statek wyjdzie ze stoczni na pierwsze próby morskie. Następnie w Trieście dojdzie do dokowania i zakończenia prac malarskich statku. Najpóźniej w maju odbędą się drugie próby morskie, a na przełomie czerwca i lipca Varsovia uzupełni flotę Polferries na linii Świnoujście-Ystad.